Subject: Riigiteelt nr 16182 km 1,62 ristumiskoha nõuete väljastamine
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Aug 2025 13:57:09 +0300

Tere,

Palun registreerida tööülesanne minu lauale.

Riigiteelt nr 16182 km 1,62 ristumiskoha nõuete väljastamine tuulepargi
juurdepääsuks.

Taotleja kontaktid:

Valdur Viiklepp

Construction Manager

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5615 2225

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Sven Savi <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 6, 2025 8:57 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: Meelis Saat <[email-masked]>
Subject: FW: Mahasõidu rajamise esialgne hinnang, Keldre, Kiska küla,
Lääneranna vald.

Tere

Riigitee ümberehitusel pole mõtet. Kindlasti tuleb kusagil labade veoks
olemasolevat teed ajutisel laiendada (teevad oma veod ära likvideerivad
laienduse), selleks esitavad enne vastavad joonised.

Riigitee osas tuleks projekti juba sisse kirjutada olemasoleva kruusateele
10 cm paksuse kihi purustatud kruusa (pos 6) lisamist peale vedude lõppu.

Jooksvalt peavad riigiteed hoidma seisundinõuetele vastvana. Kandevõime
kaotanud kohtadesse lisades kas killustikku (fr 4/32 või fr 16/32 ning
vajadusel ka 32/64) või purustatud kruusa (pos 6).

Vedudega haaratud lõigu osas tuleb teostada tolmutõrjet kloriididega
(vastavalt vastavale juhendile) ja seda vastavalt vajadusele tuleb ka
korrata.

Sven

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 4, 2025 8:28 AM
To: Sven Savi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Mahasõidu rajamise esialgne hinnang, Keldre, Kiska küla,
Lääneranna vald.

Tere,

Küsin infot, kas on olnud mahti seda küsimust vaadata?

Kuidas siin edasi peaks minema, kas ja mis tingimustel ristumiskoha
nõudeid saame väljastada?

Parimate soovidega,

Herkki Rõõm

From: Herkki Rõõm
Sent: Tuesday, July 29, 2025 10:05 AM
To: Sven Savi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Mahasõidu rajamise esialgne hinnang, Keldre, Kiska küla,
Lääneranna vald.

Tere,

Meilt on küsitud ristumiskoha nõudeid riigiteelt 16182 km 1,62 tuulepargi
rajamisel juurdepääsutee kavandiseks.

Ristumiskoha nõudeid arvestades on mahasõitu kõrvalmaanteele võimlik
kavandada, kuid see ei ole siin ju ainus küsimus. Palusin neil täpsustada,
milleks seda juurdepääsuteed täpselt kasutama hakatakse ning

vastus oli järgnev:

1.	Juurdepääs rajatakse tuulepargi ehitamiseks, s.h. pinnase ja
tuulikudetailide veoks.
2.	Suuregabariidilised veod sisaldavad tuulikute generaatoreid
massiga ~200t, tuuliku labasid pikkusega ~90m ning terastornide sektsioone

Kas ja kuidas me seda olukorda vaatame riigitee osas terviklikult – kas me
saame seda siin lubada, kas on vajalik riigitee ümberehitus?

Mida me siin vastame nõuete taotluse osas?

Parimate soovidega,

Herkki Rõõm

From: Valdur Viiklepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 14, 2025 10:59 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Mahasõidu rajamise esialgne hinnang, Keldre, Kiska küla,
Lääneranna vald.

Tere

Soovime taotleda tehnilisi tingimusi mahasõidu rajamiseks Keldre
kinnistule.

Volitus kinnistu omanikult on manuses.

Vastused küsimustele:

1.	Juurdepääs rajatakse tuulepargi ehitamiseks, s.h. pinnase ja
tuulikudetailide veoks.
2.	Suuregabariidilised veod sisaldavad tuulikute generaatoreid
massiga ~200t, tuuliku labasid pikkusega ~90m ning terastornide sektsioone
3.	Palume tehniliste tingimustega määrata ka nõuded 16182
Nurmsi-Risti teele, et saaks alustada eskiisprojekti koostamise ning
uuringutega. Suure tõenäosusega on tarvis riigimaanteed tugevdada.

Lugupidamisega

Valdur Viiklepp

Construction Manager

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5615 2225

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 10, 2025 2:23 PM
To: Valdur Viiklepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Mahasõidu rajamise esialgne hinnang, Keldre, Kiska küla,
Lääneranna vald.

Tere,

Eelinfona saan Teile öelda, et küsitud ristumiskoha asukoht riigiteelt
16182  km 1,62  Keldre (tunnus 19502:002:1200) kinnistule on sobilik.

Seda siis üksnes ristumiskoha asukohana hinnates.

Eraldi teema on riigiteega seonduvalt. Kas seda juurdepääsu hakatakse
kasutama ka pinnase ja materjalide massveoks?

Millised ja mis massiga on suuregabariidilised detailid?

Vajalik on kindlasti hinnata, kas olemasolev kõrvalmaante tänasel kujul
võimaldab sellist tegevust.

Lisaks ristumiskoha ehitamisele võivad siin tulla nõuded ka riigitee
osale. Palume täpsustada seda infot.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet